Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Bądźmy bezpieczni na drodze – rusza kampania MIB – KRBRD


Dodano: 18.09.2017

Ruszyła kampania społeczna dotycząca działań edukacyjnych na rzecz niechronionych uczestników ruchu drogowego. Organizatorami są Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa oraz Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Celem kampanii jest wzrost świadomości społecznej w zakresie bezpiecznego zachowania się na drodze, który przyczyni się do spadku liczby wypadków drogowych, a w konsekwencji – liczby ofiar śmiertelnych.

Konferencja inauguracyjna nowej kampanii społecznej była transmitowana na żywo za pośrednictwem serwisu YouTube i Facebook. Podczas konferencji zaprezentowane zostały dwa spoty promujące kampanię, w których skonfrontowano ze sobą (za pomocą symulacji w wirtualnej rzeczywistości) pieszych i kierowców.

Zobacz spoty

Kampania ma zwrócić uwagę na zagrożenia wynikające z niezachowania ostrożności zarówno przez niechronionych, jak i zmotoryzowanych uczestników ruchu drogowego. KRBRD i MIB chcą wpłynąć na zmianę postaw poprzez pokazanie jak należy zachować się w występujących na co dzień w ruchu drogowym sytuacjach.

Polska zajmuje jedno z ostatnich miejsc w Europie pod względem liczby zabitych w wypadkach drogowych. W ubiegłym roku na naszych drogach zginęło 79 osób na milion mieszkańców. Najliczniejszą grupę ofiar, oprócz kierowców stanowią niechronieni uczestnicy ruchu drogowego. Czas w jakim będzie prowadzona kampania nie jest przypadkowy. W okresie jesienno-zimowym znacząco wzrasta liczba wypadków z udziałem pieszych. Ma na to wpływ m.in. wcześniej zapadający zmrok i trudne warunki atmosferyczne.

Kampania potrwa do 10 grudnia 2017 r. i będzie prowadzona w telewizjach ogólnopolskich i regionalnych. Dodatkowo w ramach kampanii przewidziano emisję spotów w kinach, komunikacji miejskiej, na dworcach kolejowych i w pociągach oraz reklamę na billboardach przy głównych ciągach komunikacyjnych. Szczególnie intensywne działania będą prowadzone w 7 województwach, w których w 2016 roku doszło do największej liczby wypadków z udziałem pieszych (województwo: śląskie, kujawsko-pomorskie, zachodniopomorskie, mazowieckie, dolnośląskie, lubelskie, małopolskie).

– Bezpieczeństwo wszystkich użytkowników polskich dróg to nasz priorytet. Każde działanie, które może przyczynić się do poprawy jego stanu jest niezwykle cenne. Cieszę się, że rusza kampania, której przesłanie jest jednoznaczne i uniwersalne: bądźmy ostrożni zawsze, bo życie ludzkie jest najcenniejsze – powiedział przewodniczący Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Minister Andrzej Adamczyk na inauguracji nowej kampanii KRBRD

– Niechronieni uczestnicy ruchu drogowego to nadal najbardziej narażona na utratę życia i zdrowia grupa użytkowników dróg. Zbliżający się okres jesienno – zimowy to dla niej szczególnie niebezpieczny czas. Nowa kampania Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zwraca uwagę na ten problem i, mam nadzieję, przekona kierowców i pieszych, że bezpieczeństwo na drodze zależy od nas wszystkich – powiedział sekretarz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Konrad Romik.

Minister Andrzej Adamczyk na inauguracji nowej kampanii KRBRD

Minister Andrzej Adamczyk na inauguracji nowej kampanii KRBRD

Kampania społeczna dotycząca działań edukacyjnych na rzecz niechronionych uczestników ruchu drogowego realizowana jest w ramach projektu „Działania edukacyjne na rzecz niechronionych uczestników ruchu drogowego”, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.