Piłeś? Nie prowadź!

Dodano: 07 listopada, 2014

7 lipca 2006 r. ruszyła ogólnopolska kampania społeczna przeciwko prowadzeniu samochodu po spożyciu alkoholu „Piłeś – nie prowadź!”. Kampania, organizowana przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego to kontynuacja cyklu działań społecznych „Włącz myślenie”, których celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce. Realizacja kampanii jest możliwa tylko dzięki społecznemu zaangażowaniu wielu partnerów.

Kampania „Piłeś – nie prowadź!”
Aby ograniczyć problem pijanych kierowców w Polsce, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wraz z partnerami, przygotowała ogólnopolską kampanię „Piłeś – nie prowadź!”. Cel kampanii to wykształcenie nawyku nie prowadzenia samochodu po spożyciu alkoholu i wyboru alternatywnego środka transportu.

Nie ma żadnej metody, która pozwalałaby określić ilość alkoholu, jaką można wypić, aby nie przekroczyć dozwolonej zawartości alkoholu we krwi (0,2 promila) oraz nadal prowadzić bezpiecznie. Jedyne bezpieczne rozwiązanie to nie pić, jeżeli planuje się prowadzić; nie proponować alkoholu osobie, która zamierza prowadzić i nie dawać się namówić do jazdy samochodem z kierowcą, który pił alkohol.

Koncept kreatywny kampanii opiera się na tym, że w zaskakujący dla odbiorcy sposób dowiaduje się on o tym, iż bohater wybrał jeden z właściwych alternatywnych sposobów powrotu do domu. „Każdemu może się zdarzyć wypicie alkoholu, choćby kilku piw poza domem, u znajomych, w pubie czy restauracji. Każdy zadaje sobie wtedy pytanie – jak wrócić do domu? Nasza kampania daje odpowiedź. Wskazujemy kierowcom rozwiązanie, które może uratować nie tylko życie i zdrowie ich samych, ale także innych uczestników ruchu drogowego.” – powiedział Jacek Maciejewski, Dyrektor Kreatywny Euro RSCG – „Jeżeli planujemy pić alkohol, to nie prowadzimy samochodu; zamawiajmy taksówkę, korzystajmy z transportu miejskiego albo prośmy o odwiezienie osobę, która nie piła”.

„Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego to jeden z najważniejszych celów polityki społecznej naszego kraju. Dotyczy to w sposób szczególny pijanych kierowców. Bez wahania poparliśmy pomysł Agencji Euro RSCG, która zgłosiła się do nas z realizacją kampanii „Piłeś – nie prowadź!”. Dzięki pomocy wielu partnerów udało się uruchomić kolejną z kampanii społecznych z cyklu „Włącz myślenie”, poświęconych bezpieczeństwu ruchu drogowego. Mamy nadzieję, że przyniesie ona dobre rezultaty, podobnie jak pierwsza z cyklu kampania „Ostatni Wyskok.” – powiedział Andrzej Grzegorczyk, Sekretarz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

W ramach kampanii „Piłeś – nie prowadź” przygotowano spot kinowy, billboardy oraz plakaty i ulotki o charakterze edukacyjnym. Spot został wyemitowany w sieci kin Cinema City (New Age Media), a także na antenie TVN Turbo. Na terenie wybranych miast Polski zawiśnie 755 billboardów (Stroer). Plakaty pojawiły się w punktach sprzedaży alkoholu (sklepy, puby i restauracje).